14 augusti 2008

Lite stickat

Har ännu inte kommit igång med någon riktig OS-stickning. Börjar bli lite tajt om tid nu känns det som. Kanske att jag hinner göra klar den här klänningen som jag rev upp tidigare i veckan och har börjat sticka på idag. Men det tar verkligen tid. Kan man klara det på drygt en vecka utan att bränna ut sig totalt? Garnet heter i alla fall Kreta och det är i färgen Petrol. Mönstret finns i Allt om Handarbete 02/2007. Riktigt fint mönster faktiskt. Hoppas den blir bra i storleken nu bara.



Håller också på att sticka makan till en socka jag stickade för hundra år sedan (läs: i vintras). Stickar lite hårdare nu tydligen för den blir lite mindre. Plus att garnet ser ut att vara kraftigare färgat i det här nystanet, olika färgbad.



En liten uppdatering från mig var det. Hoppas att mina garnbeställningar kommer inom kort och att jag hittar på nåt att göra av allt garn. Det är så kul!

3 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Vad kul att se att fler i min ålder stickar! Man känner ibland att man inte riktigt hänger med övriga stickare i vad som diskuteras riktigt pga åldersskillnaden. Vore kul att utbyta lite idéer.
    Ha det bra!
    mvh Paulina

    SvaraRadera
  2. Vet du vad! Herrtröjan du vill göra (den som står i högerspalten) den har jag stickat till min pojkvän. Busenkelt när man väl förstått mönstret men jag tipsar dig om att ta lite tid på dig att gå igenom mönstret annars blir man helförvirrad. Annars grymt kul att sticka, ska bli en till i julklapp tänkte jag, den första blev lite tunn nämligen, ska sticka nästa med dubbelt garn och så i någon färg som han inte har så mycket av. typ brunt. Får du problem är det bara att höra av dig!

    SvaraRadera
  3. Jag läser sista året på samhäll med inriktning samhäll. Så om tio månader blir det student och sen ett ledigt år (studieledigt, inte jobbledigt) och sen lärarhögskolan. Vad pluggar du för något? Här är min mail om det kanske är lättare att komunicera så; paulina.hesselgren@hotmail.com

    SvaraRadera