16 mars 2014

Förklaringar

Alltså. Det kanske behövs en liten uppdatering och förklaring till varför jag inte hinner skriva så mycket här. Första förklaringen är att jag har varit ute på praktik i snart nio veckor, i slutet på mars är den klar. Dagarna har varit långa för någon som inte är van att jobba. Sonen har varit hemma med pappan och jag har ofta slocknat vid åtta-tiden på kvällen. Nu är ju inte det här den enda orsaken till min enorma trötthet, utan den lilla människan i min mage tar en hel del kraft också. I mitten på juli kommer ett litet syskon igen och det känns väldans spännande. Vilken otrolig känsla det är, trots att det är tredje gången jag får bära på en liten. Jag har så många tankar och planer på stickade kläder och sydda lapptäcken att jag kommer ha jobb flera år framöver, men just nu ligger fokus på utbildningen som mest troligt kommer att vara klar till sommaren. Efter praktiken väntar en vår fylld med examensarbete och efter examen ska jag jobba några veckor innan det blir mammaledigt igen. Det känns som att tiden bara rusar fram, samtidigt som det går i hyfsat maklig takt. Solen har börjat visa sig mer och mer och det känns som det kommer att bli snöfritt och somrigt i år igen!

5 kommentarer:

  1. Åh, vad glada vi är över allt positivt som händer.
    Var rädda om er! Stor varm kram från oss i Backe!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bra under graviditeten, även om trötthet gör att man nästan vill ge upp emellanåt :-)
    Kram!

    SvaraRadera