19 januari 2013

På gång

Vad sägs och lite aktivitet här på bloggen? Nedan följer en del projekt jag har påbörjat på senare tid i ett försök att komma igång med stickandet (och virkandet och broderandet) på riktigt!

 Lovikka-vantar av restgarner, bara tummarna fattas.

 Virkade barnmössor i Drops Eskimo efter eget mönster. Tanken är att det ska bli flera i olika färger!

 En liten babymössa i akrylgarn som inte har fått snören än.

 De broderade tavlorna som bara ska monteras.

 Ett par innetofflor/-sockar av restgarn.

Fina vantar som än så länge bara är en och utan tumme. Garnet är Visjögarn och mönstret heter Marit och finns i ett medlemsblad hos Sticka!.
Till sist, ett armband som jag knutit. Det var en smyckessats som jag köpte för mer än två år sedan och nu tog jag mod till mig för att lära mig makraméknutar. Väldigt enkelt, så det gick fort att göra. Det fattas bara lite montering av lösa snoddbitar, sen är det klart!

4 kommentarer:

  1. Åh så roligt och vad mycket fint du gjort :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du lagt upp bilder igen! Fina alster!

    SvaraRadera
  3. Sååå fina saker!
    Du har verkligen talang för detta!

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint du har på gång. Skönt att bli av med lite restgarn och vilka fina virkade mössor.

    Och vilket fint armband! Jag gillar makramé + fina pärlor :-)

    Det går lite lättare att gå ut och gå nu när vi hux flux fick vår :-)

    SvaraRadera