20 maj 2013

Sommar i antågande

Det är sommar ute. I alla fall om man ska titta på termometern. Björklöven håller just på att slå ut och gräsmattan måste krattas tom på gamla löv och gräsrester från förra sommaren.  Mannen ska lägga sin semester för i år och jag har alldeles för många projektplaner för att det ska gå att genomföra allt. Men en liten del kommer vi nog att hinna.

Stickprojekt då? Jo, det finns det gott om. Jag har blivit inspirerad av en podcast om stickning som heter The Knitmore Girls Podcast som görs av mor och dotter. Det finns faktiskt också två svenska stickpodcaster, nämligen Stickpodden och Stick with us. Jag har börjat på flera enkla strumpstickningar, en sjal, en tröja till mig själv och jag har en massa mer garn som jag redan har bestämt vad det ska bli. Bilder kommer i senare inlägg och jag kan nästan lova att jag ska bli bättre på att skriva här när jag har kommit igång igen med stickningen på allvar. Just nu är det kanske inte så många som läser min blogg med denna dåliga uppdateringsfrekvens, men kika gärna in på Ravelry där jag heter AnnaMaggie och titta på mina projekt och favoritmönster. Vid minsta lilla intresse för garnpyssel så finns risken att fastna totalt därinne. Men det är en risk väl värd att ta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar