16 augusti 2013

Handspunnet

Jag lovade att skriva lite mer om mitt spinnande, så här kommer ett inlägg om det. Jag köpte ett härvträ för att kunna linda upp garnet till härvor och hittills har det blivit fyra härvor handspunnet. De två vänstra härvorna av BFL (blue faced leicester) ska jag kanske göra vantar av. De är tvåtrådiga och blev hyfsat jämna tillslut. De andra två är entrådiga och ska kanske bli sjalar av något slag i framtiden.

Vit och ljusbrun BFL ljusgul merinosilke och flerfärgad BFL/babyalpacka.

Mörkbrun corriedaleull som jag inte hunnit göra klar.

Det ljusgula merinosilket var lite svårspunnet, hade nog tovat sig lite under färgningsprocessen.

Superfint färgad ull från VickeVira på Etsy.

Den här var väldigt lätt och rolig att spinna, blev rätt så tunt också.

Jag gjorde den bara entrådig för att kanske bli en sjal i framtiden.

Upplindad på härvträ.
Nu ska jag lägga upp lite handspunnet och annat garn på Ravelry så att jag vet vad jag har för något. Så roligt det är!

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra garner du spunnit! Först fastnade jag för det multifärgade garnet. Sedan drogs blicken till merinosilket som ju också var väldigt vackert. Leicester-garnerna har också sin charm. Nu är det inte utan att man är lite nyfiken på hur Corridale-garnet blir.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag har varit lite frånvarande från bloggen och inte hunnit med något spinnande heller på sista tiden. Måste komma igång igen! :)

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt! :)

    SvaraRadera