04 oktober 2013

Wollmeise

Efter att ha läst om det här garnet och sett en massa bilder så föll jag också för frestelsen. Dessutom fick jag presentkort på garn när jag fyllde år. Det handlar i alla fall om en tysk garnaffär som uppdaterar sin webshop en gång i veckan med nya garner och tydligen är det ganska hårt tryck på försäljningen då de mest eftertraktade färgerna säljer slut nästan direkt. Jag ska erkänna att jag har börjat kolla in sidan de tider när uppdateringen sker. Det blir lite spänning i det hela. Låter kanske galet att prata om garn på det viset, men jag har verkligen halkat dit!


Det gula är Wollmeise Pure i färgen Sternschnuppe och det rödrosa är Wollmeise DK i färgen Himbeere. Svårt att fota så att de färgerna kommer till rätta. Jag har nog lite planer på vad det ska bli av dem.

Just nu håller jag på att sticka ett par halvvantar från boken Vantar för alla årstider som jag hoppas ska bli klara ikväll. Väldigt fin bok och fina mönster och jag har säkert fem projekt till planerade ur den boken, som jag dessutom redan har garn till hemma. Väldigt inspirerande såhär mitt i näst sista terminen av utbildningen.

Med förhoppning om bättre kontinuitet i inläggen här så önskar jag trevlig helg. Imorgon ska vi ut på äventyr till stora staden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar