23 december 2013

Vantar i massor

Nu har dagen äntligen kommit då jag tänkte visa bilder på några vantar som jag har stickat på senaste tiden. De två översta är från boken Vantar för alla årstider som jag skrev om i ett inlägg för ett tag sedan.

De rosa-gula vantarna Bo har jag stickat i Supersoft från Magasin Duett och på stickor 2,5 mm. Missade två gula varv just efter mudden, men det fick vara så. Riktigt fina, men på tok för kalla i det här vintervädret!

Dessa flätvantar som heter Rolf har jag stickat i garn som jag spunnit själv, ullen är BFL. Stickor 3,5 mm. Mjuka och sköna!

Sist men inte minst så är det vantarna som jag har hållit på med hyfsat länge. Tillslut blev jag inspirerad att sticka tummarna förra veckan och äntligen blev det klara. Mönstret heter Marit och finns i ett medlemsblad från Sticka. Garnet är Visjögarn och jag använde stickor 2,5 mm. De blev lite olika stora eftersom det tog så lång tid mellan att jag stickade vantarna, men efterblockning blev e ändå ungefär lika. Något stora för mina händer, så jag får se vad som händer med dem.

Vantar på gång just nu är dessa i Kampes 2-trådiga ullgarn. Mönstret heter Doris och är också från Vantar för alla årstider.

2 kommentarer:

  1. Vad många vantar du stickat - och lika fina är de allihopa!

    SvaraRadera