02 januari 2014

Färga garn

Dagen före julafton bestämde jag mig för att färga lite garn som jag fick i julklapp för fem år sedan. Jag fick ett färgningskit med två härvor ofärgat garn. Den gången färgade jag den ena härvan och den har hunnit bli ett par sockar. Den andra härvan har fått vänta ända till nu. Men så köpte jag lite Kool-Aid och tänkte ge mig på en färgning igen. Jag lärde mig en del inför eventuella kommande färgningar också. Den här gången använde jag kokande vatten som jag blandade pulvret i och sedan doppade ner garnet indelat i fjärdedelar. Mikrade på lite efteråt för säkerhets skull. Bilderna får tala lite för sig själva.











Jag började sticka på ett par sockar, men de blev lite för små så jag fick repa upp dem och har inte påbörjat några nya än. Men det blev en kul randning i alla fall!

2 kommentarer: